Psychologia biznesu i jej złe strony

Czym jest psychologia biznesu? Wielu doświadczonych przedsiębiorców definiuje ją jako zbiór prawideł i zasad rządzących rynkiem finansowym. Dzięki odpowiedniemu zrozumieniu psychologii biznesu można bez problemu rozeznać się w rynkowych potrzebach, a także przewidywać zachowania rynku. Oczywiście zrozumienie psychologii biznesu nie jest proste i wymaga lat praktyki.

Niemniej jednak, wiele osób twierdzi, że czasem psychologia biznesu jest swego rodzaju czynnikiem złą, który pobudza wielkie firmy do strasznych posunięć. Jest w tych twierdzeniach sporo prawdy. Bo na przykład, jeśli fabryka amunicji widzi, że gotuje się konflikt zbrojny, to najprawdopodobniej wzmoże produkcję, gdyż to właśnie podpowiada psychologia biznesu. Oczywiście osoba, która decyduje o zwiększeniu produkcji w pewnym stopniu staje się współwinna za ofiary wojny, niemniej jednak wiele osób zaślepionych mocą pieniędzy w ogóle nie myśli o tym fakcie.

Ważne jest zatem, aby wykorzystywać psychologia biznesu w dobrych i pokojowych celach.