Psychologia biznesu – czy zachęca ona do działania ‚po trupach’?

Wielu biznesmenów, którzy mają na koncie znaczące osiągnięcia finansowe twierdzi, że największe zyski przyniosła im dobrze pojmowana psychologia biznesu. To bardzo ważne, by umieć korzystać z jej dobrodziejstw oraz by odpowiednio pojmować procesy rynkowe oraz zasady świata finansów. Niemniej jednak wielu ludzi mających czułe sumienie twierdzi, że psychologia biznesu zakłada czasem działanie niejako ‚po trupach’ lub nawet w sposób niehumanitarny. Czy to prawda?

Otóż można z całą śmiałością powiedzieć, że co prawda psychologia biznesu czasem wskazuje na rozwiązania nieludzkie, niemniej jednak nikt nie każe nikomu podejmować się takich działać. Na przykład kiedy jest głód, psychologia biznesu podpowiada, że zarobisz więcej, kiedy podwyższysz ceny, ponieważ ludzie zrobią wszystko, żeby kupić jedzenie. Niemniej jednak, nikt nie każe żadnemu przedsiębiorcy postępować w ten sposób. Wówczas należy potrafić odrzucić to, co sugeruje psychologia biznesu, na rzecz ludzkiego i praktycznego myślenia.